20 Ağustos 2011 Cumartesi

Değişiyor(muş) !!!



Medyada yer alan haberlere göre Spor Toto Süper Ligin formatı değişecekmiş.Ligi ilk dört sırada bitiren takımlar çift devreli play-off oynayarak ligin şampiyonunu belirleyecekmiş. Grupta ilk iki sırayı alan takımlar Şampiyonlar Ligine gidecek.3. olan takım Avrupa ligine katılacak,4. takım ise beklemeye geçecek.

Süper ligin 5 ve 8. sırasındaki 4 takım kendi aralarında oynayacakları maçlar bitiminde ilk sırayı alan takımı belirleyecek. Bu takım play-off şampiyonlar grubunun 4. olan ekiple tarafsız sahada karşılaşacak ve galibi Avrupa ligine gidecek. Türkiye kupasını kazanan takım ise avrupadaki 5. temsilcimiz olacak.Play-off üzerine bir daha play-off. Saçmalığın daniskası. Tff,Süper lig kulüp başkanları ve temsilcileri ile Lig Tv nin yönetimi bir araya gelerek bu konuyu tartışmışlar. Toplantıya katılan her kesim olumlu görüş belirtmiş. Ben haberi maraton.com.tr de okudum. Yayıncı kuruluşun sitesi olduğu için böyle bir haberin doğru olduğunu düşünüyorum. Asparagas olmasını beklemiyorum. Ne yalan söyleyeyim haberi okuyunca ağzım açık kaldı. 
Şaşırmış bunlar.
Herhalde ligler ertelendi. Şike davasını da şimdilik karara bağladılar. Yapacak başka şey de kalmadı.Boşluktan ne yapacaklarını bilemediler. Ben ömrümde çok saçma sapan kararlar gördüm. Bir sıralama yapsam bu karar da ilk ona girer. Yok böyle bir şey.
Önce kendine İngiltere,Almanya,İtalya,İspanya gibi Avrupanın dev liglerini örnek alacaksın. Yayın ihalesi ile en  büyük altıncı lig olduğunu savunacaksın. Sonra da aldığın bu kararla Belçika,Rusya,Yunanistan gibi ikinci sınıf liglerin uygulamasına geçeceksin. Avrupa'nın hangi adam gibi liginde bu uygulama var Allah aşkına. Eğer ben bilmiyorsam bir insan evladı bana açıklasın. 
Vakti zamanında yaşanmış olan 8-0 ları engellemek için ikili averaj sistemine geçildi. Şimdi ikili averajı kendi elleri ile kaybedenlerin çemkirlemeleri (köpeğin kesik kesik havlaması)yüzünden de böyle saçma bir play-off sistemine geçilmeye çalışılıyor. Peki öyle ya da böyle ligi lider bitiren takıma haksızlık yapılmış olmayacak mı ?
34 hafta boyunca rakiplerine üstünlük sağlamış kulübün emeğine yazık değil mi ? Ligi dördüncü bitiren takım bedavadan şampiyonluk alsın yapılan bir sistemdir bu. Diyelim A takımı ligi zirvede bitirdi. D takımı da dördüncü. Normal sezonda  A takımı D takımını iki maçta da yendi. Yani ikili averajda da üstün. Sonra play-off ta hatalı bir kararla maçı kaybetsin ve şampiyonlukta gitsin olacak şey mi bu ? Eğer bu karar çıkarsa şu an da haklızlığa uğradığını sağda solda çemkirerek böğürenlerin haksızca şampiyon olmalarını sağlamak için en elverişli ortam hazırlanmış olacak. Bir de zaten avrupadaki kanallarda pek rağbet görmeyen Süper !! ligimiz iyiden iyiye unutulmaya yüz tutar. Bunu buraya yazıyorum. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder